Re: [NETVAERK] Performance af iptables

On Tue, 2005-07-26 at 16:22 +0200, Peter Maersk-Moller wrote:
> Hvor megen trafik (i Mbps) kan iptables på en given
> maskine klare, hvis man ønsker kun at tillade
>
>    a) Udgående TCP-forbindelser generelt
>    b) Indgående TCP-forbindelser på et par porte
>       fra et par netværk.
>    c) Lidt NAT og lidt PAT.
>    d) blokerer alt andet.
>
> Jeg ved det er løst specificeret, men hvad kan man vente ?
> Er 10Mbps, 100Mbps 1000Mbps eller ??

Soerg endelig for at koebe nogle gode netkort. For eksempel noget Intel
EtherExpress. Jeg havde fingrene i et gbit-kort fra broadcom den anden
dag. Den lavede ~15000 interrupts i sekundet ved 100 mbit belastning :(

Og saa har Intel-kortene ogsaa indbygget IP-checksumming - saa slipper
din CPU ogsaa for det :)

--
Christian Jørgensen | If ignorance is bliss
http://www.razor.dk |  - then knock the smile off my face ;)