Re: [NETVAERK] 2xrouter på lokalt netværk?

Ivar Madsen wrote:
Jeg synes at det smarteste er som ovenfor beskrevet.
Du skal have dit modem først, derefter ville jeg sætte din trådløse router,
såfremt den også har et LAN stik, som du kan forbinde med din Sipura. Hvis ikke din trådløse også har et LAN stik, så er du nødsaget til at sætte
din Sipura mellem dit modem, og den trådløse router.
Men det letteste er ikke at have flere boxe mellem dit modem og computeren.

Mit kabelmodem har 1 LAN stik, min Sipura har 1 LAN stik og 1 WAN stik. Min trådløse router har 1 WAN stik og 5 eller 6 alm. porte til stationære maskiner osv. Jeg har 2 trådløse bærbare og 1 stationær, som skal bruge kabel.

Min Sipura har QoS indbygget, så er den ikke bedst, at have lige efter kabelmodemet? Eller er det ligegyldigt?

Hvordan gør man så egentlig, når man gerne vil konfigurere den boks, som sidder tættest på kabelmodemet? De bliver begge (trådløs og Sipura) konfigureret via en browser. Kan det blive et problem, at få fat i den ene boks?

Anders