Re: [NETVAERK] Forsinkelser på netværk...

> Jeg har sat en router op, med noget trafik begrænsning på. Dette er
> lavet med HTB. Det virker sådan set fint nok, men med mellemrum (der
> ikke er ens), oplever jeg at forsinkelse af pakker igennem maskinen,
> og egentligt også til den (hvis man pinger den), stiger kraftigt.
> Derm ed mener jeg op til flere sekunder, mod normalt under 10ms.
>
> Er der nogen der har gode ideer til hvad man kan se på ?
>
> Andet ?

Fejl fundet.

Jeg har skrevet et lille script der outputter antallet af linier i
/proc/net/ip_conntrack, til brug for snmp og mrtg, sådan at jeg kunne
se en mrtg graf over antallet af connection tracking entries.

Det har åbenbart været for meget, for hvis jeg cat'er
/proc/net/ip_conntrack, holder maskinen stort set op med at forwarde
pakker imens. DET synes jeg er noget underligt noget.

Jeg ville i øvrigt stadig gerne have en graf over conntrack
størrelsen. Anyone ?

Mvh. Jesper