Re: [NETVAERK] Forsinkelser på netværk...

> Nu ved jeg ikke hvilken router (og routerstørrelse) du taler om,
> men du kan ikke måle forsinkelse gennem en router ved at pinge den.

Det er en Dell PowerEdge 750, P4-2,8 Ghz med 1Gb netkort i begge
retninger.

Det er heller ikke noget jeg som sådan måler, men at få ping tider til
eks. tv2.dk på flere hele sekunder, kan mine kunder ikke leve med.

> En større router har en central CPU og flere interfaces.
> Route-tabellen downloades til interfaces og pakker switches fra
> interface til interface således at ingres-interface router. Den
> centrale CPU konsulteres ikke. Først nå du kommer med et ping til
> routeren skal den centrale CPU konsulteres (og den er altid
> underdimensioneret) eller i gang med en snmp-opgave eller ......

Det er en PC. Den virker nok ikke helt på den måde. Og i øvrigt er
maskinen ikke belastet ret meget.

> Jeg går derfor ud fra, at du måler jitter på pakker afsendt med
> jævne mellemrum fra A til B gennem routeren. Er det korrekt ?
> Hvordan måler du det og hvilket OS bruger du på de to maskiner.

Begge maskiner er Debian Sarge maskiner (fra da den var testing).

Og ja, jeg måler ved at sende pakker igennem maskinen, og tage tid.
Det er vel det ping gør :)

Mvh. Jesper