Re: [NETVAERK] Forsinkelser på netværk...

Jesper Lund <sslug@sslug> writes:

> Jeg har sat en router op, med noget trafik begrænsning på. Dette er
> lavet med HTB. Det virker sådan set fint nok, men med mellemrum (der
> ikke er ens), oplever jeg at forsinkelse af pakker igennem maskinen,
> og egentligt også til den (hvis man pinger den), stiger kraftigt. Derm
> ed mener jeg op til flere sekunder, mod normalt under 10ms.

Jeg oplevede noget lignende under visse omstændigheder da jeg legede
med heartbeat (high-availability-halløj) på en 2.4.18 kerne. Da jeg
opgraderede til 2.4.27 forsvandt problemerne som dug for solen, så jeg
gætter på at jeg stødte på en fejl i kernen, som var blevet rettet i
en senere kerne.

Måske er det noget lignende du er stødt på, så hvis du ikke allerede
har gjort det, så prøv at opgradere til nyeste kerne.

--
Jacob - www.bunk.cc
Vegetarians beware!  You are what you eat.