WindowsXP og SME server

Jeg har et problem i mit netværk i og med at jeg ikke kan få adgang til filer på min linux server fra WIndows. Min server kører SME linux 6.0.1 og har tidligere virket fint, men efter at have opgraderet til Windows XP virker'd et'! Jeg har fulgt vejledningerne, men alligevel nægter min Windows XP pro maskine at logge på domænet. Er der nogen der kender særlige formularer eller trylleremser og besværgelser der evt kan hjælpe mig lidt på vej?

Mit netværk er konfigureret som følger:

ADSL modem <-> Router m indbygget switch og DHCP-server
På routeren er der forbundet to maskiner: Server med fast IP-nummer og et Wireless AP
AP'et tildeler ikke IP-adresser, men overlader dette til routeren.
Min bærbare pc kører dual-boot med SuSE 6.2 og Windows XP pro SP2.
I SuSE kan jeg godt få fat på sharesne på serveren...

Såvidt jeg kan tyde af logfilerne på serveren, så slås den med min bærbare om hvem der skal være master browser, men jeg aner ikke om det betyder noget...