Re: [NETVAERK] Lokalt domæne

Kan du ikke bruge quoting eller noget andet, så man kan se, hvem
der har skrevet hvad? Denne mail er ulæselig.

On Wed, 29 Jun 2005 17:25:34 +0200
Allan wrote:

> Jeg har både named.conf, named.conf.local og named.conf.option!

Ja men det er jo ikke sikkert, at named læser nogen af dem.
Det kan du se med man named, og husk at kontrollere dit opstartsscript.

Hvis du ikke ved hvad det er, så må jeg overlade arenaen til andre.
Der ser ikke ud til at stå noget om opstartsscripts i linuxbog.dk

Allan skrev
> Jeg kan ikke se der bliver skrevet noget om named i /var/log/messages!

Så må du starte den op manuelt, husk nu at læse "man named"

> Donald skrev
>
> Ja, men hvordan?

Det stod i den foregående mail. Læs nu ordentlig eller hyr en konsulent.

nslookup soegefter.tld.  server.domain.tld.

nslookup kan erstattes af host. Brug option -v så den fortæller,
hvor den søger. Fx.:

host -v  d-axel.dk  193.88.44.22

Her spørger du efter d-axel.dk og beder 193.88.44.22 om at svare,
193.88.44.22 er den nameserver, man bruger, når man har problemer.

Det skal jeg lige love for, at du har. Hvis du synes at man named
er svært engelsk og der ikke står nok i linuxbog.dk så find en, der
kan hjælpe, evt. på et Linux-møde.

Venlig hilsen