Re: [NETVAERK] Lokalt domæne

"donald_j_axel" <sslug@sslug> skrev i en meddelelse
news:sslug@sslug
Oprindelig skrev Allan Kok:

>> I min named.conf.local har jeg:

Hvad er det for en fil? Kan man have en named.conf.local?

Det har jeg aldrig hørt om. Det står ikke i min named(8).

Jeg har både named.conf, named.conf.local og named.conf.option!

Se efter i messages når du har restartet named om den loader
dit domaine. Den skriver faktisk pænt i sysloggen, /var/log/messages.

Jeg kan ikke se der bliver skrevet noget om named i /var/log/messages!

Angående PUNKTUM efter eller ikke punktum efter:

On Mon, 27 Jun 2005 17:00:31 +0200
Allan wrote:

> Jesper Lund wrote:
>
> Det kan være din DNS klient.
>
> Hvad står der i din /etc/resolv.conf ?
>
> Der står følgende:
> search kok
> nameserver 192.168.11.11
> nameserver 194.239.134.83
> nameserver 193.162.153.164
>
> Jeg har prøvet at slå domænet op på både min debian, winxp

Allerførst finder du ud af hvordan din gethostbyname
fungerer, enten du nu bruger nslookup eller host:

Ja, men hvordan?

Allan