Utilgænglige dom æner

Hej
Jeg oplever et lidt spøjst problem: Når jeg er hjemme er der visse internetadresser jeg ikke kan få forbindelse til, men jeg ved de findes da jeg ikke har problemer med at få dem vist fra min arbejdsplads.
Jeg går ud fra det har noget med navneopslag at gøre og at min arbejdsplads og jeg har forskellige ISP's.
Er der en (nem) måde jeg kan omgå problemet på?

--
Med venlig hilsen
/Zmit/