Re: [NETVAERK] vsftpd og chmod

Hej,
Hvis jeg forstår dit problem korrekt, vil du bløde permissions op ift.
vsftpd's default. Konfigureringsfilen er kommenteret og giver en god indgang.

Det kan gøres sådan:
# Default umask for local users is 077. You may wish to change this to 022,
# if your users expect that (022 is used by most other ftpd's)
local_umask=022

Hvis du ikke har rørt ved local_umask, vil group og world ikke kunne se
filerne, før du ændrer as per above.

Placeringen af vsftpd.conf afhænger af din distribution. man vsftpd burde give
dig svaret, ellers kan du altid bruge find.

I vsftpd kan du med et direktiv chroot'e brugerne, få en anden end
uploadbrugeren til at eje filerne osv.

Vsftpd er en meget sikker og overskuelig ftpserver - kernel.org bruger den til
anonym traffik med en kommentar om: "We should have done so sooner", men at
bruge den til et webhotel forstår jeg ikke helt.

mvh. Erik

--
-- Key fingerprint = 3407 FC7F 00CC 4C08 B3D2  EFED 50F0 5A43 75AC 0F47 --
-- Erik Wienberg/DMI