Re: [NETVAERK] problem med samba

Så nu har jeg fået samba lagt ind på maskinen, man skulle bare gøre det rigtigt.

Jeg har nu sidet og rodet lidt med det, linux maskinen kan ses på den anden maskine som køre MS windows men jeg har ikke mulighed få at gå ind i de steder jeg deler, jeg kan heller ikke se MS windows maskinen på den maskine hvor der er linux på, kan nogle fortælle mig hvad der skal gøres nu ???

VH ktrs

ktrs skrev:

ktrs skrev:

Jesper Krogh skrev:

I sslug.netvaerk, skrev ktrs:
 Kristian Vilmann skrev:
> Den er sikkert fin, men der findes fine samba-pakker til fedora.

> "yum install samba-common" plejer at installere samba-common

> /kristian

Øhh undskyl men tror jeg tabte tråden, du skriver yum install samba common, jeg tror ikke jeg er helt med, da jeg ikke ved hvad det betyder, som skrevet tidliger er jeg helt ny i linux.

yum er et wrapper til at installere pakker med,

kommandoen yum install samba-common

som root, skulle gerne hente samba-pakkerne og installere dem på din
maskine for dig.

Jesper

Det yum install er det noget der skal hentes eller er det noget der er leveret med fedora 3 ??

ktrs