Re: [NETVAERK] problem med samba

Kristian Vilmann skrev:

ktrs wrote:
ktrs skrev:

Rune Tønnesen skrev:

ktrs wrote:

Hej

jeg har et lille problem når jeg prøver at installere windows filserver i fedora. den skriver at den ikke kan se samba-common, men den er lige blevet installeret.

Er der en der kan fortælle mig hvad der gå galt.

På forhånd tak

MVH ktrs

Er de fra samme version?

VH Rune

Nu siger jeg jo godt nok at jeg har installeret samba-common, men kan jeg ikke se det program nogle steder ????
I så fald hvor finder jeg det så ????

rpm qa | grep -i samba

VH ktrs

Hej Rune jeg ved ikke helt om den er fra samme version, for jeg er ret ny

i >>> linux, den jeg har hentet er fra sambas egen hjemme side, den skulle passe >>> til fedora 3 som jeg køre med.

Den er sikkert fin, men der findes fine samba-pakker til fedora.

"yum install samba-common" plejer at installere samba-common

/kristian

Øhh undskyl men tror jeg tabte tråden, du skriver yum install samba common, jeg tror ikke jeg er helt med, da jeg ikke ved hvad det betyder, som skrevet tidliger er jeg helt ny i linux.

VH ktrs