Re: [NETVAERK] Hvad betyder: ping: sendmsg: Operation notpermitted ?

tir, 10 05 2005 kl. 09:27 +0200, skrev Jesper Lund:
> Måske vil du have en gateway også ?
Nja, jeg skal bare lave et link mellem to computeren, hvor jeg skal
overføre noget via ftp, så er det vel ikke nødvendigt?

> For at kunne pinge skal man være root. Men det kan også være nok at
> bare /bin/ping er SUID. Det kan du starte med at kontrollere.
Tror den er SUID, for med mit wireless kan jeg pinge alt, uden
problemer. Og når jeg logger på som root, har jeg samme problem:
sslug@sslug:~ # /bin/ping 10.0.0.8
PING 10.0.0.8 (10.0.0.8) 56(84) bytes of data.
ping: sendmsg: Operation not permitted
ping: sendmsg: Operation not permitted

Hvor imod jeg godt kan pinge mig selv, men det måske fordi det er noget
loop-back?

/Christoffer

--
Christoffer Kjølbæk