Re: [NETVAERK] Hvad betyder: ping: sendmsg: Operation not permitted?

> I /etc/netword/interfaces har jeg:
> iface eth0 inet static
> address 10.0.0.9
> netmask 255.255.255.0

Måske vil du have en gateway også ?

> Og ifconfig viser at det er sat op, men når jeg pinger, går jeg
> denne besked:
> sslug@sslug:~$ ping 10.0.0.8
> PING 10.0.0.8 (10.0.0.8) 56(84) bytes of data.
> ping: sendmsg: Operation not permitted
> ping: sendmsg: Operation not permitted
> ping: sendmsg: Operation not permitted
> ping: sendmsg: Operation not permitted
>
> Nogle der har en ide til hvad der kan være galt?

For at kunne pinge skal man være root. Men det kan også være nok at
bare /bin/ping er SUID. Det kan du starte med at kontrollere.

Sørg for den er det, og prøv igen. Du er nød til at være root for at
kunne gøre ping SUID.

Mvh. Jesper