Re: [NETVAERK] Hvad er der galt med www.canon.dk ?

Sjovt nok virker den nu igen.

Mine nameservere er Tiscali's:

sslug@sslug ~]# cat /etc/resolv.conf
nameserver 212.54.64.170
nameserver 212.54.64.171
#nameserver 194.239.134.83

Den sidste undtaget. Jeg har nu helt slettet linien, da "man
resolv.conf" ikke nævner muligheden for at indsætte kommentarer efter
"#". Men da det kun er www.canon.dk som er problemet så tror jeg nu ikke
at det er problemet.

Efter at have googlet lidt lader det til, at det er et
konfigurationsproblem hos Canon. Men min viden om nameservere samt mine
tyskkundskaber gør at jeg ikke helt er med på det som skrives her:

http://lug-owl.de/pipermail/lugrav/2005-March/000442.html

Men tilsyneladende giver en "host -t a www.canon.dk" den rigtige IP i
"en aller anden" cache, og herefter kan man på normalvis.......og nej
mens jeg skriver var min tilgang til www.canon.dk gået i udu igen, og
den opskrifter giver ikke hul igennem.

Jeg har ihvertfald ikke nogen lokal nameserver, den burde vel i så fald
stå i resolv.conf...?

/Reiche