Re: [NETVAERK] iptables, vpn og ipsec - det rigtige subject!!

> [...]
> at på  synkroniseret domainbrowselists.
>
> Har man et net-2-net ipsec setup, altså hvor ingen af de to
> involverede  ipsec gateways skal fungere som arbejdsstationer, men
> derimod at  klienter/servere bagved disse gateways skal se hinanden,
> er man nødt til  at have noget wins kørende på begge sider.
> Skal man f.eks. have adgang fra et klient-net til en server på 'den
> anden side', kan man enten opsætte en MS server på klientsiden,
> eller  bruge Samba, som sikres til ikke at kunne tilgåes da den
> udelukkende  skal bruges for at kunne lave domainbrowsing.

Tjaehh... Hvis man har en IPSec gateway, der bridger mellem IPSec
tunellen og sit lokale netkort, virker den som enhver anden bridge, og
derfor burde det ikke være noget problem. Selv arp vil komme igennem
sådan et setup.

> Det har dog ikke direkte noget at gøre med Frank's umiddelbare
> problem.

Det har du nok ret i :)

/Jesper