Fra

Jeg har brug for nogle kloge hoveder og skriver så til jer :-)

Mit problem er at jeg ikke kan få en winXP ipsec vpn forbindelse igennem en linux firewall med NAT, men hvis jeg på samme adsl fobindelse sætter en sonicwall (fysisk hardware firewall) så virker vpn forbindelsen glimrende!!

De regler jeg er endt op med hvor man burde kunne alt!! (i test øjeblikket) og som stadig ikke virkede er disse:

iptables -P INPUT ACCEPT iptables -P OUTPUT ACCEPT iptables -P FORWARD ACCEPT

iptables -t nat -A POSTROUTING -s $INTERNALIP_RANGE -o $EXT_IFACE -j SNAT --to $EXTERNALIP
iptables -A FORWARD -i $INT_IFACE -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -i $EXT_IFACE -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -m limit --limit 3/minute --limit-burst 3 -j LOG --log-level DEBUG --log-prefix "IPT FORWARD packet died: "

Hvad mangler jeg at tillade/installere/modprobe - jeg er ved at gå lidt kold på google rundt lidt i blinde.....

Håber i kan hjælpe

mvh
Frank