Re: [NETVAERK] NFS til at lytte paa kun et net-interface

On 22 Apr 2005 00:00:44 +0200
Henrik wrote:

> [...]

The importance of being Ernest?

Det var jo venligt af Henrik Christian Grove at give en hjælpende
Google-hånd.

Jeg tror Anders er god til Googling og i øvrigt godt ved, hvad
apt-get er er for noget og at man ikke har apt-get på en Gentoo.

Ikke desto mindre har jeg alligevel et spørgsmål:

Tror I ikke at der er mere vundet ved at tage en af de nye kernel-
NFS implementeringer (som også begynder at kunne forstå NFS-4) og
og så sikre den med henholdsvis tilladelser i /etc/export OG, vigtigt,
med en netfilter rule/regel om at stoppe al RPC på externt kort?

Må jeg lave lidt reklame for cvs.linuxbog.dk, der er den simple
effektive HÅND-opsætning af netfilter forklaret ud fra eksempler
fra forfatterne (Rusty Russel og sikkert også Alan Cox).

http://cvs.linuxbog.dk/sikkerhed/bog/linux-som-firewall.html#sikkerhed-komplet-firewall