Re: [NETVAERK] Test af network performance - howto?

On Mon, 18 Apr 2005, Niels Chr. [iso-8859-15] Sørensen wrote:

> På et netværk med en defineret båndbreddebegrænsning (sammenlignelig med
> en ADSL) opstilles en testbox med linux. Denne bringes til at trafikere
> (up&down) fra en anden linuxbox "i den anden ende"
>
> Testen "loopes" i al evighed og forventes at belaste linien fuldt ud
> (begge veje) stort set altid.
>
> Der skal være mulighed for både UDP og TCP trafik.
>
> Resultatet logges kontinuerligt for senere analyse.
>
> Formålet er at identificere om der er perioder hvor "der er klumper i
> trafikken" på en simpel måde.
>
> Input og ideer modtages med kyshånd.

Måske køre noget ala dette i begge ender?

cat <<_ | parallel
while true; do time wget http://denanden/storfil; done
[...]
_

parallel findes på http://ole.tange.dk/projekter/my_software/parallel

Jeg ved ikke, om du  kan lave noget tilsvarende med UDP?

/Ole
--
Hold dig orienteret om softwarepatenter. Tilmeld dig nyhedsbrevet Patentnyt.
Send en email til: sslug@sslug og besvar bekræftelsen.