Re: [NETVAERK] NFS til at lytte paa kun et net-interface

On Fri, 15 Apr 2005, Anders Bruun Olsen wrote:

> Jeg har en server med to netkort hvor jeg koerer NFS og gerne vil have
> NFS daemonen til kun at lytte paa det ene netkort. Hvordan goeres dette?

Vserver har et værktøj, der kan det. Ligesom du kan skrive 'chroot
/var/bind named' til at begrænse named til diret /var/bind, så kan du med
dette værktøj begrænse en process i forhold til interfaces. Jeg mener at
værktøjet hedder iproot.

/Ole
--
Hold dig orienteret om softwarepatenter. Tilmeld dig nyhedsbrevet Patentnyt.
Send en email til: sslug@sslug og besvar bekræftelsen.