Installation av driver mm till WLAN-kort

Hej !

Jag har (just) installerat RH9 på en Compaq 5640 utan problem och vill nu få
snurr på det WLAN PCI-kort som sitter i maskinen. Till kortet, som är av
märket Alfa / Ralink RT2500, medföljer mjukvara för Linux men jag har också
hittat vad som verkar vara en färdigkompilerad driver för min
Linux-distribution. Det är alltså en driver som heter rt2500.o för RH med
kärnan 2.4.20-8 som jag försöker installera, utan att lyckas.
Jag börjar med att göra:
# insmod /root/RT2500STA-Linux-1-3-0-2/redhat/rt2500.o
och får veta att:
Warning ! Loading module /root/RT2500STA-Linux-1-3-0-2/redhat/rt2500.o will
taint the kernel: no license. Module rt2500.0 loaded with warnings.
En kontroll med lsmod visar att modulen är laddad men inte använd. Därefter:
# /root/RT2500STA-Linux-1-3-02/load
Och nu lyser lamporna i kortet. Sedan startar jag konfigureringsprogrammet:
#/root/RT2500STA-Linux-1-3-0-2/LINUX_RACONFIG/RaConfig2500
Detta öppnar en GUI där jag kan ställa in (WPA-)password mm men trots detta
får jag ingen kontakt. Vad gör jag för fel ? Och kan jag få Linux att starta
kortet direkt vid uppstart ?

Sven