Re: [NETVAERK] Sløv suse 9.2

Mogens Valentin wrote:

Hvad/hvem er 10.0.0.2 ?

Det er ipadressen på eth0, givet via dhcp fra min (iptelefoni samt adsl )router fra cybercity.
Hvordan ser din routetabel ud?

linux:~ # route -n
Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
192.168.68.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 eth1
169.254.0.0 0.0.0.0 255.255.0.0 U 0 0 0 eth0
10.0.0.0 0.0.0.0 255.0.0.0 U 0 0 0 eth0
127.0.0.0 0.0.0.0 255.0.0.0 U 0 0 0 lo
0.0.0.0 10.0.0.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0
linux:~ #

Sikker på du har opsat systemet nøjagtig som dit tidligere?

Det eneste jeg har ændret er antallet af "range" eller ipadresser som dhcp skulle kunne give. På min tidligere SME kunne der gives 250 adresser til clienter. Det har jeg ændret til 10 adresser.

Du skrev at din gateway hed 10.0.0.1; kunne umiddelbart se ud som om systemet forsøger at bruge 10.0.0.2 .

Jeg har forsøgt alt muligt.

Jeg har nu fundet en der har netop det problem med netop suse 9.2, :

http://lists.suse.com/archive/suse-linux-e/2004-Dec/0942.html

Jeg har fået det til at virke nu, der er fuld fart på browseren, men uden dhcp. Jeg har sat adresser og dns og gateway statisk op. Gad vide om det er en bug.

Hilsen Claus