Re: [NETVAERK] Wireless AP på Linux

On Mon, 28 Mar 2005 20:06:43 +0200, Thomas D Dahlmann wrote:

> Findes der også en pcmcia udgave, som kan bruges?

Ethvert pcmcia kort med atheros chipset kan bruges med madwifi driveren i
master mode.
Den anden driver der er god i master mode er (selvfølgelig) hostap
driveren, men den understøtter vist ikke nogen g kort.
Et godt startsted til at finde atheros baserede kort er her:
http://www.mattfoster.clara.co.uk/madwifi-hw.htm

på madwifi hardware support siden. Mere detaljeret er denne side, med en
liste over stort set alle kort og deres chipset:
http://www.linux-wlan.org/docs/wlan_adapters.html.gz

hilsen

/tomas
wire.less.dk