Re: [NETVAERK] 2 netkort, 2 ip-områder

"Thomas D. Kryger" <sslug@sslug> writes:

> Efter at jeg har læst siden, blev jeg lidt i tvivl om en enkelt detalje.
> Der bliver skrevet "IP network". Er det f.eks. 192.168.1.0 eller er det
> 255.255.255.0?

192.168.1.0 er en IP-adresse. I 192.168.1.0/24 (eller med et endnu
længere prefix) er det samtidig en adresse på et netværk, altså den
adresse i subnettet, hvor hostdelen udelukkende består af 0'er i binær
repræsentation.

255.255.255.0 ligner snarere en netmaske, nærmere betegnet et 24 bit
prefix.

Check evt. <http://net-faq.dk/faq.pl?get=ip>, hvis du er i tvivl om
hvad IP-adresser og netmasker og sådan noget er.

--
Jacob - www.bunk.cc
He who laughs last hasn't been told the terrible truth.