Re: [NETVAERK] 2 netkort, 2 ip-områder

Jesper Krogh <sslug@sslug> writes:

> Du skal flytte den ene til et andet net.. eksempelvis 192.168.1.0
> -nettet. Ovenstående har jeg svært ved at finde en situation, hvor den
> konfiguration giver mening.

Den giver da fin mening, hvis man kan bruge fx 2 gange 100 Mbps i
samme subnet fordi man har flere klienter op mod en server, og ens
netværksudstyr ikke understøtter port-aggregation.

Næh, Thomas' virkelige problem er sikkert at hans Linux-boks sender
svar på trafik der kommer ind på eksempelvis eth1 ud på eth0 fordi
hans default route til resten af verden går ud på eth0.

Det kan brugernes computere ude på internettet sikkert ikke forstå. De
sendte en pakke til IP-adresse X, og fik svar fra fra IP-adresse Y.

Men du har helt ret i at det naturligvis ikke giver så meget mening at
se på hvordan hans routetabel ser ud når det virker. Det er jo ikke så
spændende, da det ikke bidrager til at løse problemet.

--
Jacob - www.bunk.cc
Pardon me while I laugh.