Re: [NETVAERK] 2 netkort, 2 ip-områder

Jesper Krogh wrote:
Mon ikke du så snarere har et problem med din default route?

Med begge netkort i 192.168.0.x ser min routetabel således ud:
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
192.168.0.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth0
192.168.0.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth1
169.254.0.0 * 255.255.0.0 U 0 0 0 eth1
default 192.168.0.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0

Du skal flytte den ene til et andet net.. eksempelvis 192.168.1.0
-nettet. Ovenstående har jeg svært ved at finde en situation, hvor den
konfiguration giver mening.

Hejsa
Når jeg har skiftet ip-adressen på eth1 til 192.168.1.3, får jeg følgende tabel:
sslug@sslug root]# route
Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
192.168.1.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth1
192.168.0.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth0
default 192.168.1.2 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth1

jeg har ikke sat specielle router op, men så vidt jeg kan læse mig frem til, er mit problem de to stjerner.
Her burde der har stået en ip-adresse på gateway'en til de respektive forbindelser.

Hvis jeg bruger route add, får jeg jo bare nogle ekstra linier i min tabel, istedet for at ændre de gamle

--

mvh
Thomas D. Kryger