Samba og Creation date

Hej

Jeg ser med et grimmer problem med samba.

Jeg har som sagt en redhat 9.0 Filserver der kører samba som seføli kører for fed.

Men jeg har en billeddatabase som indexere billederne på "creation date" og ikke filnavn og som jeg så har fundet ud af hvis jeg overskriver eller opdatere billedet med en rettelse ændre "creation date" sig til det samme som "modified date" og der efter tror billeddatabasen at det er et nyt billede.

Er der nogen der kan sige mig hvorfor at "creation date" bliver til det samme som "modified date" og hvordan jeg kan løse problemet ?

Med venlig hilsen

Dennis Nielsen