Re: [NETVAERK] Regestre båndbredeforbrug

In <sslug@sslug> Ivar Madsen <sslug@sslug> writes:

>Rygterne siger at Telia, vil komme med noget ADSL til private, igen, og at
>det er billig med et lavt båndbredeloft, og noget dyre ved støre
>båndbredeforbrug.

>Det kunne derfor være intersant at måle hvor stort et forbrug jeg har, hvad
>er bedst til det?
>Hvad er stadig godt, og så letter at sætte op,,,

Hvis du kun skal lave det som en en-gangs måling, så tag output fra
ifconfig på maskinen med en dags mellemrum, og se hvor meget trafik
der er.

Hvis du skal holde øje med det, så er den klassiske løsning vel MRTG.
Det kræver dog at du får SNMP op at køre på din maskine, og det kan
være lidt kringlet - afhængig af hvor god en snmp-pakke din distro
har.

Henrik