Re: [NETVAERK] Server forsvundet

On Mon, 21 Feb 2005 10:51:32 +0100
Henrik wrote:

> Hej Bernt,
> du skulle kun køre uden firewall for at finde problemet, nu ved du at
> det var firewallen. Så nu er spørgsmålet bare hvordan man lettest sætter
> firewall regler op på en Fedora dist? Jeg bruger teksteditor til at lave
> iptables reglerne. Jeg vil tro at Fedora indeholder et eller andet
> grafisk værktøj til at hjælpe med denne opsætning.

cvs.linuxbog.dk er stadig up-to-date på dette emne. Der er anvisning både
på hvordan man bruger de nemmeste grafiske tools, men bonus er dog
en kommandolinie version, som stammer fra Rusty Russel, der har været
med til at lave selve netfilteret med ivrig støtte fra Alan Cox (så vidt
jeg husker).

linuxbog.dk er på dansk.

Det er p.t. bedst at bruge cvs.linuxbog.dk fordi www.versionen
ikke er opdateret i mere end et år.