Re: [NETVAERK] Server forsvundet

Bernt Hertz Jensen wrote:
Firewallen burde vel ikke blokere for lokal trafik som Samba og VNC?

Det kommer vel an på hvordan den er konfigureret. Stop den og prøv igen: (/etc/init.d/iptables stop)

kører samba-processorne?
(ps auxww|grep mbd)

er smaba konfig ændret? opgraderinger kan finde på at lægge en ny konfigurationsfil og omdøbe den gamle til FIL.rpmold
(ls -latr /etc/samba/smb.*)

/kristian
"Henrik Bork Steffensen" <sslug@sslug> skrev i en meddelelse news:sslug@sslug

Har du kigget på dine firewall regler? ("iptables -L -n" )
Kører de nævnte services? ("ps aux | grep smbd" etc..)

mvh
Henrik Bork Steffensen

Bernt Hertz Jensen wrote:

Hej gruppe,

Jeg har taget springet, og opgraderet fra Fedora Core 1 til Core 3. Det skulle jeg aldrig have gjort - i hvert fald ikke på denne måde:-(. Hele installationen kører som sådan okay med det aberdabei, at boxen nu er forsvundet fra nettet.

Jeg kan ikke se mine Samba-shares, mine websites svarer med "403: Permission denied" både lokalt og fra internettet, og jeg kan heller ikke fange vnc. Kort og godt, så er den usynlig på nettet, og det er usmart, da den primært tjene til livets ophold som storage-, mail og webserver.

Jeg kan (dog trods alt) fra serveren pinge mine windåse-maskiner og vice versa, men det er også det.

Nu kunne jeg så godt bruge et par tips til trouble-shooting: Hvor skal jeg starte med at lede?

/Bernt