Re: [NETVAERK] Opsætning af wireless

Robert Larsen wrote:
Hej

Jeg bøvlede for et stykke tid siden med nogle wireless USB adaptorer som åbenbart ikke var understøttet af wlan projektet. De virker muligvis med NDIS wrapperen:

robert:/home/robert/Zyxel/B220400b4# ndiswrapper -i Zd1201u.inf
Installing zd1201u
robert:/home/robert/Zyxel/B220400b4# ndiswrapper -l
Installed ndis drivers:
zd1201u driver present

Jeg indsætter kortet:
robert:/home/robert/Zyxel/B220400b4# ndiswrapper -l
Installed ndis drivers:
zd1201u driver present, hardware present
robert:/home/robert/Zyxel/B220400b4# lsmod | grep ndis
ndiswrapper            86776   0
usbcore                62924   1  [ndiswrapper hid usb-uhci]

Så langt så godt. Hvad gør jeg nu ?
Jeg har lagt følgende i /etc/network/interfaces:
iface wlan0 inet dhcp
       wireless-essid SomeID
       wireless-mode Managed
       wireless-channel 6
       wireless-rate auto

Men hvordan får jeg wlan0 til at bruge netkortet ?
robert:/home/robert/Zyxel/B220400b4# iwconfig
lo        no wireless extensions.

eth0 no wireless extensions.

Venlig hilsen Robert

Jeg har godt nok ikke erfaringer med USB kort - så jeg er måske helt forkert på den. Men jeg ville nu alligevel se efter, om der er dukket noget op i dmesg, når du sætter stikket i.

/Martin