Server.

Hej.

Jeg har hidtil kørt med min server som gateway, men nu vil jeg gerne have den til at køre standalone.

Jeg har så kun et netkort i den nu.

Jeg kan ikke få netkortet til at køre, men har det noget med lease at gøre, det der vises herunder:

#dhclient eth0

Internet Software Consortium DHCP Client V3.0pl1
Copyright 1995-2001 Internet Software Consortium.
All rights reserved.
For info, please visit http://www.isc.org/products/DHCP

Listening on LPF/eth0/00:01:03:3f:cc:dd
Sending on   LPF/eth0/00:01:03:3f:cc:dd
Sending on   Socket/fallback
DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 8
DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 16
receive_packet failed on eth0: Network is down
DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 21
DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 16
No DHCPOFFERS received.
No working leases in persistent database - sleeping.

Jeg kan se det med leases og sleeping.

Skal jeg bare vente på, at det kommer til at køre sådan af sig selv ?.

Mvh, Erik