Re: [NETVAERK] Maskine finder ip?

Kim Monberg wrote:
Hej folkens..

Jeg har en maskine som står ude på en dynamisk IP..

den maskine ville jeg gerne have rapporterede til mig, hvilken IP den har, med jævne mellemrum, lad os sige en gang om dagen..

Maskinen står bag en router, så den kan ikke bare nøjes med at sende sin egen ip adresse til mig, men skal have netværkets adresse, eller WAN adressen om man vil det :)

Hvordan gør jeg det?

Jeg gjorde det engang med et cron job, der sendte en tom mail. Så kunne jeg se adressen i IP-headerne. Men dyndns.dk var mere egnet til mit formål.