Re: [NETVAERK] Modem-forbindelse på 9600

On Mon, Oct 25, 2004 at 13:58:04 +0200, Flemming Bjerke wrote:
> Tak, for hjælpen Frank. På din anvisning fandt jeg nogle initstrenge, og
> fik tdc til at connecte med 48000, hvilket er en klar forbedring.

det tal du får er connect hastighed over telefonlinien,
ikke den hastughed som serielporten anvender.

> Men den er ikke meget for at køre hurtigere end 1 MB/s. Trods jeg har sat

1MB/s ? et analogt modem med V90 er absoulut maksimum
modtagelse med 56000 bps og modsattte vej ca. 28800-32000bps.
1MB/s er da vist ADSL ?

Og ved ikke optimal telefonledningskvalitet vil den hastighed
der forhandles frem blive lavere (end 56000)
Flere telefoner på samme linie, mange telefonforlængerledninger
og andet kan reducere kvaliteten på linien.

> baud=460800
>
> i wvdial.conf. Samme adfærd hvis jeg bruger kppp.
>
> Det er et externt tekcomm v90 modem.

Serielport standard specificere max 115200, og en del
analoge modem kan maksimum dette.
Nogle lidt billigere/ældre modeller har max 57600bps.

Standard PC-serielport kan ikke klare mere end 115200bps,
men der er/har været patches til kerne der på visse serielchipsæt
kan omprogrammere hastigheden på serielport til mere end 115200bps.
Det analoge modem kan dog næppe dette, men nogle ISDN adaptere (modem)
kan klare 230400 og evt. 460800bps

--
mvh Frank Damgaard  |