gateway ip : 10.50.10.20

default gateway er sat til gateway ip.

Netværk der skal nås:

Nr. 1: 10.10.0.0
Nr. 2: 10.20.0.0
Nr. 3: 10.30.0.0
Nr. 4: 10.40.0.0
Nr. 5: 10.50.0.0

De første 4 har jeg ikke nogen problemer med.

route add -net 10.10.0.0  gw  10.50.10.20  metric  1  netmask 255.255.0.0
osv.

Men jeg kan ikke gøre tilsvarende for 10.50.0.0 netværket.

Her har det været nødvendigt at gøre følgende:

route add -net 10.50.10.0 gw 10.50.10.20 metric 1 netmask 255.255.255.0
route add -net 10.50.11.0 gw 10.50.10.20 metric 1 netmask 255.255.255.0
route add -net 10.50.12.0 gw 10.50.10.20 metric 1 netmask 255.255.255.0

osv.

Kan jeg på nogen som helst må undgå at jeg skal route ud på 10.50.x.0 og nøjes at route på 10.50.0.0 ??

Kan oplyse at det IKKE muligt at ændre på serverens IP-adresse.

Kan løsningen være at fjerne default gateway på serveren ??

Med venlig hilsen / Regards

Frank Larsen
Kimik IT A/S
PO Box 740