Re: [NETVAERK] Fejl i netkort

On Thu, 07 Oct 2004 14:11:47 +0200, Jørgen Kristensen wrote:

> Er det hardware eller software ?
> Når du kender svaret er du nået langt.
Mit bud er hardware, da det er alle former for netbaserede programmer, der
giver problemet

> Hvis der er er mange transmissionsfejl ved filkopiering er der måske et
> hardware problem med:
>    1. dit netkort
>    2. dine kabler
>    3. hub / switch half - duplex / full duplex

Nu sidder maskinen på et lokalnet, hvor andre computere ikke har
problemer, så det burde udelukke 3. Jeg tror jeg vil prøve med et andet
kabel, men mener denne mulighed er afprøvet tidligere. Jeg tror, jeg må
bide i det sure æble, og købe et nyt netkort. Det er den sidste
tilbageværende maskine uden Intel EtherExpress Pro, og læren er vel, at
vil man have stabilitet så købt et Intel kort.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Get my public GnuPG keys:
mir <at> datanom <dot> net
http://keyserver.veridis.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE501F51C
mir <at> miras <dot> org
Debian Hint #7: You can use the cron-apt package to do automatic nightly
downloads of updates for packages installed on your system.