Re: [NETVAERK] Trådløst PCMCIA-kort - hvad skal jeg vælge?

On Sun, 3 Oct 2004, Svend Runge Nielsen wrote:

> Jeg er på jagt efter et trådløst netkort til min bærbare computer.
> Hastighed betyder mindre, bare kortet kan køre under linux (debian) og
> ikke er alt for bøvlet at sætte op.
> Jeg har allerede fundet et billigt kort af mærket Allnet (model
> ALL0182), men kan finde ikke noget software som understøtter netop det kort.
>
> Er der nogle, som har et godt råd til hvilket kort jeg med fordel kan
> anskaffe mig. Og hvis man ellers har lyst til at overøse mig med tips og
> gode råd ang. trådløst netværk, skal man da være hjertens velkommen :-)

Til en antenneworkshop var jeg med til at bygge en antenne af en dåse
ananas. Dåsen gav en _betydelig_ forbedring af modtageforholdene (ca. 20
dB), men hvis man vil tilslutte en ekstern antenne, så er det praktisk,
hvis ens netkort i forvejen understøtter dette.

http://wire.less.dk/wiki/index.php/LinuxCards

På forbrug.dk har vi testet trådløse netkort (dog ikke
linux-kompatibilitet). Her er en af konklusionerne, at det er en god ide
at flytte antennen væk fra computeren. Derfor er USB med en
forlængerledning en god ide.

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/computerudstyr/traadloese-netvaerk/laboratoriets-kommentarer/

Skulle jeg ud og købe kort nu, så blev det enten en PCMCIA med mulighed
for extern antenne eller en USB med forlængerkabel.

/Ole
--
Hold dig orienteret om softwarepatenter. Tilmeld dig nyhedsbrevet Patentnyt.
Send en email til: sslug@sslug og besvar bekræftelsen.