Re: [NETVAERK] gentoo 2004.2 tele2 adsl

Claus Ladekjær Wilson wrote:

> Hej!
> Jeg har på denne maskine kørt Gentoo 1.4, og netværket kørte uden
> problemer. Jeg opgraderede til 2004.2, dvs. jeg installerede forfra på en
> ny partition, og nu er der nogle problemer med netværket. Jeg har ledt i

Sikke en mærkelig ting at gøre i Gentoo, men du havde vel dine grunde. Du
har garanteret en DHCP-server du kobler op til. I så fald skulle den eneste
nødvendige configuration være at finde i /etc/conf.d/net, hvori der skal
stå noget i stil

iface_eth0="dhcp"

Resten skulle være kommenteret ud, medmindre du ved hvad det betyder og
hvorfor du har det.

Prøv det!

 /etc/init.d/net.eth0 restart

Hvis det stadig tager lang tid, prøv da at kigge i /etc/hosts og
i /etc/hostname og se efter de er fornuftige.

Hvis det ikke giver pote, brug en større hammer:

emerge -av strace
[...]

/etc/init.d/net.eth0 stop
strace dhcpd eth0