rettigheder i samba/nfs-knas

Hej.

Jeg har et lille netværk med en SME-server og 3 suse9.1 arbejdsstationer.

Jeg kan desværre ikke få adgang til nfs fordi serveren svarer "permission denied".

Jeg kan få adgang til samba og jeg kan mounte filsystemet på serveren fra suse-maskinerne.

Jeg kan nu også rette og gemme ændringer i et dokument på serveren.

Men jeg kan ikke få adgang til at oprette en mappe.

Jeg ville gerne:

have at filsystemet på serveren blev automatisk mounted ved hver opstart af suse maskinerne:

At jeg hvergang havde fuld skriveadgang samt adgang til at oprette mapper og dokumenter. Jeg har netop sat min "serverdelemappe" til chmod 777, uden at det er tilstrækkeligt. Mit share på suse er tilsvarende sat til chmod 777.

fra /etc/samba/smbfstab:
;//best/backup  /home/komplet/server -o cifs,rw, username=xxx,password=yyyy

//best/backup	/home/line/hest	smbfs	\username=xxxx,password=yyyy
best:/home/e-smith/files/ibays/	/home/komplet/server	nfs	rw,defaults 0 0

Hilsen Claus