APACHE-SSL løsning????

Hej,

Mit mål har været at lave en vpn-løsning, hvor medarbejderne hjemmefra
kunne få adgang til mit firma's apache og samba server.

Jeg har afprøvet følgende muligheder:
1) poptop
    - Denne løsning virkede ok. Jeg kunne både få adgang til min server
fra windows 98 og xp uden større besvær. Men jeg kan for at microsofts
l2tp har en del betydelige sikkerhedsbrister, så jeg har droppet den
løsning.
2) freeswan
    - Denne løsning havde jeg stort besvær med, men fik den til sidst
til at virke indenfor mit LAN. Men lige så snart jeg skulle ud over
internettet og igennem 2 gange NAT, så stoppede festlighederne. Så denne
løsning kunne jeg heller ikke bruge.
3) openvpn
    - OpenVPN er meget simpel at installere og fungere udemærket fra en
af mine hjemmecomputere. Men løsningen fungere kun, når hjemmecomputeren
køre xp. Ligeledes kan jeg ikke opnå en ordentlig forbindelse fra en af
hjemmecomputerne. Omtalte hjemmecomputer er tilsluttet et isdn-modem
gennem den serielle port. Computeren kan kommunikere med apache serveren
ganske fint, men kommunikationen med sambaserver er utrolig langsom, og
kan ikke anvendes.

Apache-ssl
Nu er det så jeg overvejer at anvende APACHE-SSL til at opnå forbindelse
til apache delen af virksmhedens intranet. På den måde skulle jeg både
kunne forbinde fra hjemmearbejdspladser med windows 98 og xp.

Jeg har ZyWal firewall og ideen er at åbne en port igennem denne for
kommunikation med apache-ssl serveren, og på den måde opnå en sikker
forbindelse mellem apache serveren og hjemmearbejdspladserne.

Det skal kun være muligt for hjemmearbejdspladser med et gyldig
certificat at få adgang.

Er der nogen sikkerhedsproblemer ved at anvende apache-ssl på denne
måde???

På forhånd tak

mvh

René

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 22:41 CEST [an error occurred while processing this directive]