Wonder Shaper på debian?

Hejsa

Jeg bruger Wonder Shaper (http://lartc.org/wondershaper/) med stor
fornøjelse på min Mandrake 10.0. Her virker den perfekt.

Jeg kan dog ikke få den til at virke på min debian stable server. Så snart
jeg starter "wshaper" dør netforbindelsen fuldstændigt. Jeg har _kun_
netværks adgang til serveren så jeg kan ikke lige komme med mere præcis
fejlbeskrivelse.
Er der nogen der har erfaring med wshaper på debian stable?

wshaper kræver iproute2. Er det inkluderet i debians iproute pakke? Eller
skal jeg finde iproute2 et andet sted?

På forhånd tak
T2K

Ps. Jeg kører debians 2.4.18 kerne.