Re: [NETVAERK] Problem med SSH

On Wed, 2004-05-19 at 17:24, Jan Larsen wrote:
> Hej !
>
> Så prøver jeg igen..
>
> Mit problem er SSH, hvor jeg kun kan lave en via min firewall box, som
> ikke køer linux.
>
> Nu er det sådan at der er 4 maskiner, som har SSH.
>
> Jeg kender godt den med at gå ind på en, og så gå via denne, over i den
> næste. Hvad nu vis jeg ikke vil dette.
>
> Hvordan skal jeg så ???

Hvis jeg forstår dig ret så ser dit net ca. sådan ud:

internet-----[firewall/router]----|----[server 1] ip 192.168.0.1
                                  |----[server 2] ip 192.168.0.2
                                  |----[server 3] ip 192.168.0.3
                                  |----[server 4] ip 192.168.0.4

og du har en ssh-server kørende på dem alle?

og din firewall/router har kun en offentlig ip?

er det tilfældet skal du over og være lidt kreativ.

Du kunne lave forward i din firewall/router på denne måde eller
tilsvarende:

ip          port -->   ip          port
80.x.x.x    22         192.168.0.1 22
80.x.x.x    23         192.168.0.2 22
80.x.x.x    24         192.168.0.3 22
80.x.x.x    26         192.168.0.4 22

Mit bedste forslag!

> Kan man lave noget lige som man gør med web sider, på forskilige
> maskiner (poxypass), er der en "poxyssh" eller andet ?

Nej - ikke mig bekendt

/Frank