Re: SV: [NETVAERK] openvpn og isdn-modem???

On Wed, May 05, 2004 at 21:49:08 +0200, René Pedersen wrote:

> har du prøvet en direkte forbindelse uden VPN (kryptering mv)?
>
> -> Jeg kan slet ikke oprette direkte (uden vpn) forbindelse fra xp-boxen
> bag isdn-modemet til samba-serveren bag et kabelmodem. Med jeg kan godt
> oprette forbindelse til samba-serveren, hvis xp-boxen er bag et
> adsl-modem.

> ISDN er da også kun 64/64 ? (64000 bit/s begge veje)
> undtagen du anvender "bundling" (2 kanal + dobbelt pris).
>
> ->ISDN-modemet går brug af bundling.

har du checket at bundling overhovedet virker?
og er det et serielport ISDN modem ?, i så fald
har du checket at den kører med max 115200bps, og du ved
at bundling næppe giver mere en  ca. 50% ekstra hastighed
med kun 115200bps på serielport.

> Det kan også være XP der ikke helt bruger samme VPN som linux... er det
> kun SMB protokollen der er langsom eller også http, ftp osv. ?
>
> -> Jeg kan uden problemer oprette forbindelse fra xp-boxen bag
> isdn-modemet til apache på samba-serveren, og forbindelsen virker ikke
> langsom.
>
> -> Det kunne tyde på at det er samba-protocollen, der ikke kommer
> igennem isdn-modemet. Har du nogen ide om årsagen???

et alm. ISDN modem sorterer ikke på portene, så det kan det ikke være,
jeg tror snarer det er et opsætningsproblem i din opkaldsforbindelse
og netværk i windows (hvis det ikke er noget med pakkestørrelser
i PPP, men så vil du også opleve det med f.eks. http og ftp tilgang)

PS.
Prøv at bruge alm. citatteknik med ">" foran alt det du citerer
og ikke selv noget foran det du selv skriver.
(de fleste mail og newsreadere kan indstilles til at gøre
 det korrekt/automatisk)

Hjælp til begyndere af news og mail:
  http://www.sslug.dk/liste/regler.shtml   (punkt 7)
  http://usenet.dk/info/skriveteknik.html