Re: [NETVAERK] Mailserver - registreret eller ej

In <sslug@sslug> "Bjørn Fahnøe" <sslug@sslug> writes:

>Jeg har haft en diskussion om hvad der er mest korrekt.
>Skal man have et domain og en mx-record når man kører en mailserver
>eller er det i orden at kun have en ip-adresse.
>Jeg ved godt man kan sende til sslug@sslug

Hvis diskussionen er om det er "korrekt", så må svaret være at det er
det - for RFC 2821 som definerer SMTP protokollen tillader eksplicit
at "domæne-delen" af en adresse kan være en ren IP-adresse (se afsnit
4.1.3 "Address Literals").

Personligt synes jeg dog det er noget "snavs", og jeg vil betragte det
som en særdeles suspekt afsender-adresse at bruge til almindelig
daglig mail-brug (og noget der vil score mailen højt i min spam
klassificering).
--
Henrik Storner