Re: [MOEDE] Foredragsønske -overvågning af server/services

On Sat, 4 Jun 2005 12:22:26 +0000 (UTC)
Henrik wrote:

> Der er jo mange forskellige. Nogen jeg lige kender (i al fald flygtigt):
>
> * Hobbit, Big Sister (all-round Big Brother lignende ting)
> * Nagios (tidl. NetSaint, også all-round men vist med fokus på SNMP-
>   baseret overvågning)
> * MRTG, Cacti, SmokePing, Orca (mere fokuserede på enkelt-områder)

Det er spændende, go for it.

Sune's spørgsmål går måske også på almindelig log-scanning, noget som
man jo forsømmer en del.

Apache kan sættes op til meget detailleret logging, og den kan man så
scanne efter fejlkoder (brug gawk eller Perl).

Jeg ved ikke om vi har et afsnit om det eller om listen kan bidrage
med relevante links?

Google:"Log scanning" giver mere end 2 mio. Den første er god:

http://www.linuxjournal.com/article/4543