Re: [MOEDE] Foredragsønske - overvågning af server/services

In <sslug@sslug> Sune Vuorela <sslug@sslug> writes:

>Jeg kunne godt tænke mig hvis der var nogen der ville/kunne afholde et
>foredrag om program(mer) til overvågning af servere/services.

>Nogen der kender nogen der ville være gode til det ?

Der er jo mange forskellige. Nogen jeg lige kender (i al fald flygtigt):

* Hobbit, Big Sister (all-round Big Brother lignende ting)
* Nagios (tidl. NetSaint, også all-round men vist med fokus på SNMP-
  baseret overvågning)
* MRTG, Cacti, SmokePing, Orca (mere fokuserede på enkelt-områder)

Da Hobbit jo er mit lille projekt fortæller jeg gerne vidt og bredt om det,
men det kunne være rart at få nogle andre med og sige noget om Nagios.

Men ikke førend efter sommerferien!

Henrik