Re: [NOVICE] Møde for begyndere

Ole Tange skrev:

> Der har været snak om at lave et møde (og måske endda en hel
> møderække) for begyndere. Hvis du har ideer til hvad et sådant møde
> skulle handle om, så vær med til at planlægge det på mødelisten
> (sslug.moede).

Jeg tror at det første der skal slås fast, det er hvem er målgruppen.

1. Den der ikke har andet kendskab til Linux, end at det er et
operativsystem.

2. Den der *forgæves* har forsøgt at installere, hvad enten det er HW eller
mangel på viden der har sat en kæp i hjulet.

3. Den der har et kørende system, har haft det i nogen tid. Og altså har et
vist kendskab til Linux.

Jeg mener nemlig at indholdet skal være forskelligt for de 3 målgrupper.
Jeg mener at gruppe 1 + 2 har man holdt install partys for flere gange, så
sådan som jeg forstår emnet, så er det målgruppe 3 der halter lidt.

Hvilke(n) dist. skal man så tage op?

Jeg mener at det skal være begynder distributionerne Mandrake og Fedora,
måske SuSe, jeg ved ikke hvor mange der køre med den?
Hvor stor er forskællen efterhånden på Mandrake og Fedora?
Er de stadig så ens, at man kan slå dem sammen, eller skal man holde en
aften for hver af dem?

Hvad med SuSe, er den så anderledes end Mandrake og Fedora, så dens bruger
ikke vil kunne få stor gavn af møde om Mandrake/Fedora¹? Er der så mange
nye bruger med den dist. at der er til et selvstændigt møde, eller er det
så få, at man vil lade dem i stikken?

Hvad med Debian, er den så begynder fjendsk, så man siger at dens bruger pr.
definition ikke høre til målgruppe 3?

¹ Måske vil det endda direkte være til ulempe hvis man spreder sig for
meget, så det bliver til med den dist. gør du sådan, med den sådan, med den
sådan.

--
Med venlig hilsen       Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant