Re: [MOEDE] hvor meget skal man vide?

Rune Tønnesen skrev:

> Diskussionen som der er opstået af spørgsmålet hvor meget skal man vide
> og hvor går man hen belyser ret godt det problem at der er ikke særlig
> mange steder linuxinterserede kan gå hen og få undervisning i hvordan
> man bruger en linux box til at løse sine dagligdagsproblemer ang. edb.
> Jeg ved ikke om man som forening (SSLUG) skulle prøve at lave et
> forsøg/samarbejde med aftenskolerne

Jeg har ønsket aftenskolerne ville beskiftige sig med andet end windows,
lige siden jeg kørte med OS/2, så jeg synes at det er en god ide.
Og omtalen af Linux er støre idag, end den har været tiderliger¹, så det er
måske også muligt at få skolerne til at tage et forslag seriøst?

Jeg ved ikke hvor meget reglerne er lavet om de sidste 20 - 25 år, men
dengang var det sådan at hvis man var nok (12-15 stk) så kunne man hvis man
evt. selv kunne finde en lære, få tilskud til lokale, og lære løn, samt
materialer.
Så måske SSLUG skulle undersøge hvordan reglerne er i dag.
Høre om der er nogen medlemmer der er interseret i at påtage sig opgaven,
hvis ikke der er nogle aftenskoler der selv har lære med den nødvendige
kendskab til Linux.

¹ Eller er det bare mig der selv intersere mig mere for det, og derfor
lægger mere mærke til omtale?

--
Med venlig hilsen       Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant