Re: [MOEDE] Hvor meget skal man vide?

Jacob Sparre Andersen skrev:

> Er der nogle særlige ting, som du mener det kunne være
> nyttigt at gennemgå med interesserede begyndere som
> målgruppe?

Det jeg husker aller tydeligst som noget der forvirede mig, dengang jeg
første gang forsøgte at installere Linux, det er opbygningen med
conf. filer i /etc,
binære filer i /usr med forskellige underkataloger
/proc hvad var det dog for en masse underlige kataloger

Sådan noget basalt som at man kan sende en komando til et kørende program
ved at køre programmet en gang til, med parameteren man vil sende til
programmet. Nå, ja, det er ikke alle programmer man kan det med, men nogle
kan man. Flere ved at køre et andet program, f.eks. INN der opretter man en
gruppe ved at kalde et andet program, som følger med INN.

Det er et par af de ting jeg vil mene skal med på et hyggemøde for
begyndere.

--
Med venlig hilsen       Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant