Re: [MOEDE] videooptagelser af sslugmøder.

Claus Larsen skrev:

> Egentligt mener jeg at det ideelle vil være at iværksætte
> en "filmgruppe" der har til opgave at filme alle
> hyggemøder, eller ihvertfald alle møder hvor det er oplagt
> at filme dem.

Det lyder fornuftigt.  Det er næppe noget der behøver være
noget specielt formelt.  Og der er forhåbentlig plads til
snakken her i gruppen (så længe det ikke er noget der hører
til på "sslug.teknik").

> De skal så ligge tilgængeligt på et mirror så folk der er
> interesserede kan hente dem. Som en slags "friheden til at
> vælge", at finde en god video.

Det er det vi har <http://tv.sslug.dk/> til (vist på en
maskine og opsætning stillet til rådighed for os af
MMManager).

> Og mon ikke også det kan lade sig gøre at skaffe nogle
> harddiske, jeg køber gerne den første.

Jeg tror der (foreløbigt) er plads nok til optagelser på
"tv.sslug.dk".

> Man kunne også forestille sig at måske linuxpusher ville
> sælge nogle af optagelserne. Et godt møde om f.eks. en
> serveropsætning ville sikkert være populær. Osv.

Hvis vi kan blive enige om at optagelserne udgives under en
god passende licens [1], så vil det næppe være et problem
for Linuxpusher eller andre lignende foretagender at
distribuere cd'er eller DVD'er med dem på.

Jacob

[1] Da foredragene vel er en slags dokumentation, kunne man
    tænke sig at det skulle våre ÅDL.
--
»... alle de vestlige demokratiers hemmeligheder gn. årene.
 Lumumba, Thule, Nixon, Vietnam, Allende, Indonesien,